• Wegwijs
  • 1 · Basis (TPACK)
  • 2 · Ontwerp
  • 3 · Ontwikkeling
  • 4 · Uitrollen en nazorg
  • 5 · Samenwerkend leren
  • 6 · E-coaching
  • 7 · Bezorgdheden
dd-top-menu
  • nl
  • fr
  • en
Digitale Didactiek
Digitale Didactiek
Digitale Didactiek voor Lesgevers
  • Wegwijs
  • 1 · Basis (TPACK)
  • 2 · Ontwerp
  • 3 · Ontwikkeling
  • 4 · Uitrollen en nazorg
  • 5 · Samenwerkend leren
  • 6 · E-coaching
  • 7 · Bezorgdheden
MENU CLOSE back  

6 · E-coaching

  • Overzicht
  • Theorie
  • Casussen
  • Oefeningen
  • Uitdieping

Hoe geef je goede online feedback?

Opbouwende en relevante feedback kan grote resultaten opleveren.
Door het online gebeuren van digitaal leren is het aantal face-to-face interacties en dus ook de feedback op dat moment echter heel beperkt. Hierdoor is de digitale feedback, die je op geregelde tijdstippen geeft, erg waardevol voor cursisten omdat het leren er een stuk mee wordt gepersonaliseerd. Houd hierbij ook rekening met de eigenheid van online communicatie: er zijn enkele cruciale verschillen met face to face communicatie die je manier van werken kunnen beïnvloeden.

Hou alvast deze sleutelwoorden in je achterhoofd wanneer je op een constructieve manier feedback wil geven:

wordle finaal feedback

 

(bv. “Ik had meer van je verwacht”, “Is dat alles?”, “Als je zo verder doet, zie ik je niet slagen op de eindtest”, “Iemand met jouw niveau zou toch beter moeten presteren”)

LINKS

Wil je meteen aan de slag?

Maak de oefeningen 

Lees de praktijkverhalen

Theorie
  • De rollen van de e-coach
    • Organisatorische rol
    • Sociale rol
    • Pedagogische/inhoudelijke rol
      • Fases van begeleiding
  • Feedback
    • Geen leren zonder feedback
    • Soorten feedback
    • Hoe geef je goede online feedback?
      • Tips voor het uitschrijven van online feedback
    • E-Communicatie
  • Digitale hulpmiddelen bij e-coaching
    • Beslissingstabel
    • Chat in groep
    • Chat: individuele begeleiding
    • Videoconferentie
    • Webphoning
    • Forum
    • E-mail
    • Opgenomen video / screencast
    • Opgenomen audio
Digitale Didactiek
Digitale Didactiek
  • Nederlands Nederlands
  • Frans Frans
  • Engels Engels