• Wegwijs
  • 1 · Basis (TPACK)
  • 2 · Ontwerp
  • 3 · Ontwikkeling
  • 4 · Uitrollen en nazorg
  • 5 · Samenwerkend leren
  • 6 · E-coaching
  • 7 · Bezorgdheden
dd-top-menu
  • nl
  • fr
  • en
Digitale Didactiek
Digitale Didactiek
Digitale Didactiek voor Lesgevers
  • Wegwijs
  • 1 · Basis (TPACK)
  • 2 · Ontwerp
  • 3 · Ontwikkeling
  • 4 · Uitrollen en nazorg
  • 5 · Samenwerkend leren
  • 6 · E-coaching
  • 7 · Bezorgdheden
MENU CLOSE back  

6 · E-coaching

  • Overzicht
  • Theorie
  • Casussen
  • Oefeningen
  • Uitdieping

Geen leren zonder feedback

Feedback krijgen is één van de meest efficiënte manieren voor een cursist om te leren: wanneer hij een taak uitvoert waarop geen reactie komt, is de kans groot dat hij hier nauwelijks iets van opsteekt. Hij zal zich dan afvragen of hij nu de taak met succes heeft uitgevoerd of niet.

Feedback is minstens even belangrijk in een leercontext waarbij cursisten online actief zijn: omdat er minder (of geen) face to face contact is tussen jou en je cursist, zijn er minder ‘vanzelfsprekende’ momenten om feedback te geven en te krijgen – het is dus cruciaal dat je hier expliciet aandacht aan besteedt.

LINKS

Wil je meteen aan de slag?

Maak de oefeningen 

Lees de praktijkverhalen

Meer weten? 

Over digitale vs face-to-face begeleiding

Theorie
  • De rollen van de e-coach
    • Organisatorische rol
    • Sociale rol
    • Pedagogische/inhoudelijke rol
      • Fases van begeleiding
  • Feedback
    • Geen leren zonder feedback
    • Soorten feedback
    • Hoe geef je goede online feedback?
      • Tips voor het uitschrijven van online feedback
    • E-Communicatie
  • Digitale hulpmiddelen bij e-coaching
    • Beslissingstabel
    • Chat in groep
    • Chat: individuele begeleiding
    • Videoconferentie
    • Webphoning
    • Forum
    • E-mail
    • Opgenomen video / screencast
    • Opgenomen audio
Digitale Didactiek
Digitale Didactiek
  • Nederlands Nederlands
  • Frans Frans
  • Engels Engels