Aangemaakte reacties

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 49)
  • Auteur
    Berichten
  • In reactie op: Module 6: E-coaching #28012
    Marianne
    Moderator

    Dag Mieke

    Een mooie reflectie over hoe je zelf e-coaching zou integreren! 🙂

    Hierbij nog een aantal opmerkingen/suggesties die je kan meenemen bij de verdere uitrol van je project:
    * Je voorkeur voor groepsfeedback op het forum, kan ik begrijpen. Maar mensen hebben ook graag af en toe individuele feedback. Zie je mogelijkheden om dit af en toe toch in te bouwen? Via e-mail is een optie, maar is dat altijd nodig? Ik denk dat het type feedback en de effectieve inhoud hierin wel een rol zullen spelen, maar sommige zaken kunnen misschien gewoon op het forum? Misschien kan je eens even terugblikken op je eigen ervaringen in deze opleiding en dit forum? 😉
    * Als je een blended opleiding voorziet, zijn de F2F en online momenten complementair en kan je inderdaad wel wat andere accenten leggen. Toch ben ik blij met je conclusie dat e-coaching bij elke vorm van online leren belangrijk is. 😀
    * Mooi om te zien dat je een differentiatie maakt qua rollen en feedback voor de bedrijfsinterne opleidingen en de open opleidingen! De doelstellingen zijn waarschijnlijk verschillend en dat heeft inderdaad een impact op de hele didactische aanpak.

    Wat je vragen betreft rond e-coaching door 1 of meerdere personen en het eventueel opsplitsen van rollen, wil ik graag – voor ik antwoord – even de bal terugspelen (zo zijn we he 😉 ), want dit is inderdaad een boeiende en relevante vraag! Wat denk je zelf? En wat denken de collega’s?

    In reactie op: Module 6: E-coaching #28011
    Marianne
    Moderator

    Dag Catalina

    In dit document heb je veel zaken overgenomen uit de module en een aantal zaken gemarkeerd. Ik veronderstel dat de gemarkeerde stukken die zaken zijn die jij ingebouwd hebt in je ontwerp? Alleszins heb je alle rollen er op een of andere manier aan toegevoegd en dat is dus alvast prima! 🙂

    Ivm e-coaching schrijf je dat e-coaching geen must is, aangezien het een blended cursus wordt. In jouw verhaal zijn F2F en online complementaire werkvormen, maar dat geldt dan evenzeer voor je (e-)coaching. Dus het is toch goed dat je er een minimale vorm van voorziet, zoals bereikbaarheid via het forum en/of via mail, zoals voorzien in je ontwerp.

    Ivm de sociale rol die je meteen gaat toepassen en de andere rollen die je meer in de toekomst gaat toepassen: hoe zie je dat evalueren? Op welke termijn? Hierbij speelt het aantal studenten waarschijnlijk een rol? Dat is volgens mijn nog een grote uitdaging voor jou, nl. hoe dat grote aantal (160) “managen” en e-coachen? Goede afspraken bij de start zullen zeker helpen, maar vergeet zeker ook niet goede afspraken te maken met jezelf 😉

    Verder een goede reflectie! Op naar de 7de en laatste opdracht! 😀

    In reactie op: Module 5: Samenwerkend leren #28010
    Marianne
    Moderator

    Dag Catalina

    Uit je ontwerp kon ik al opmaken dat je elementen van samenwerkende leren had voorzien, dus deze opdracht was voor jou niet zo moeilijk denk ik 🙂

    Bij de hulpmiddelen noteer je hier (zeker in het begin) alle hulpmiddelen. Misschien kan je de samenwerkingsmiddelen eruit filteren en duidelijker aangeven waarom deze voor jou in jouw context een meerwaarde bieden? Enkele hulpvragen misschien hierbij:
    * Welke samenwerkingstools ga je gebruiken om studenten informatie te laten delen of te laten samenwerken? (Twitter, Padlet, forum, …)
    * De online coaching door de mede-student waar en hoe gaat dit gebeuren?
    * Hoe omschrijf je jouw rol als docent hierbij? Of hoe bevorder je de actie en de interactie wanneer je samenwerkend leren inzet?
    * Is het voor jou voldoende als studenten informatie delen met elkaar of verwacht je meer? bv. feedback geven op elkaar, het werk van de ander beoordelen (score), gebaseerd op de info die ze krijgen (zelf)reflectie maken, …?
    Het antwoord op dit laatste zal je ook helpen om de beoordelingscriteria aan te vullen, maw ga je de samenwerking ook opnemen in je evaluatie en hoe dan. Meer informatie daarover vind je ook in module 5.

    En misschien toch even dit ter discussie stellen: je zet vaak vorm 4 in en ook wel vorm 1 en 2. Ik vraag me af of je dit niet verwart met vorm 3 (maar misschien interpreteer ik je context hier volledig mis)? Bij vorm 1 en 2 is het niveau van de student anders (meestal ouderejaars), is dit wat je gaat doen? Of wil je meer groepjes studenten van hetzelfde jaar (en dus met quasi dezelfde voorkennis) laten samenwerken? Ik heb het gevoel dat het laatste eerder van toepassing is en dan zit je eerder bij vorm 3: dyade opleiding, waar 1 of meerdere studenten elkaar begeleiden. Corrigeer mij als ik dit fout zie? Of niet, want dit hoort eigenlijk bij de uitbreiding, dus je mag het ook gewoon negeren 😉

    Veel succes nog met de allerlaatste loodjes (wat deze cursus betreft dan toch) 🙂

    In reactie op: Module 5: Samenwerkend leren #28009
    Marianne
    Moderator

    Dag Catalina

    Leuk om te zien dat je meteen aan de slag gaat met een samenwerkingstool, nl via je blog 🙂
    Het is al zeker een uitgebreide opsomming van allerlei kenmerken die verbonden zijn aan het flipped classroom principe. Op je blog mis ik wel de sterktes, maar deze heb je gelukkig wel opgenomen in het Word-document. 🙂

    Misschien kan je nog een aantal zaken verduidelijken en aanvullen (zie hiervoor ook mijn opmerkingen in mijn reactie op Mieke)? En misschien kan je ook nog iets toevoegen over het effect op het leerrendement en de leereffectiviteit/efficiëntie? Waar zou je dat plaatsen (sterkte, zwakte, …)?

    Sommige zaken zijn wellicht voor discussie vatbaar en afhankelijk van de concrete context. Is het daarom dat je hier en daar zelf nog dingen met een vraagteken noteert? Ik ben bovendien ook benieuwd wat Mieke en de anderen hier nog zouden aan toevoegen of veranderen?

    In reactie op: Module 5: Samenwerkend leren #28008
    Marianne
    Moderator

    Dag Mieke (en Catalina)

    Fijn dat Catalina alvast met jou wil meedenken! En alvast een mooie aanzet voor de SWOT-analyse. 🙂
    Leuk filmpje ook van DWDD 😀 Is dat jullie ambitie: miljoenen keren bekeken worden en studenten die marathons organiseren 😉

    Samen hebben jullie al een aardige lijst met mogelijkheden en beperkingen rond flipping te classroom kunnen vinden! Chapeau! 🙂

    Nog een paar vraagjes ter verdieping:
    Ik zie dat jullie beiden verwijzen naar het aanbieden van leerstof in de vorm van filmpjes als het gaat om flipped classroom. Is dat het enige dat je als leermateriaal kan aanbieden? Of zien jullie hier nog andere mogelijkheden voor?
    Misschien dat jullie voor deze oefening ook even de vertaalslag kunnen maken naar jullie eigen context? De opsomming blijft vrij theoretisch, dus ik vraag me af of jullie flipping the classroom nu echt haalbaar vinden in jullie specifieke context en welke voordelen, nadelen, bedreigingen en kansen daar meespelen?

    In reactie op: Module 4: Uitrollen en nazorg #28007
    Marianne
    Moderator

    Dag Catalina

    Hartelijk dank voor je eerlijke en open feedback! Dat wordt erg geapprecieerd! 🙂 We zijn vooral geflatteerd doordat je zo positief bent! Maar we zijn vooral blij dat het zo een positieve ervaring voor je is! 😀
    En wat betreft het delen op het forum: je doet dat prima! Therapie is zeker niet nodig 😉 Maar je opmerking hierover is zeer terecht – en ook anderen ervaren dit, dus je bent heel normaal 😉 – en dat nemen we dus zeker mee!

    In reactie op: Module 4: Uitrollen en nazorg #28006
    Marianne
    Moderator

    Dag Catalina

    Zoals steeds een mooi uitgeschreven document 🙂 Inhoudelijk zit dat al zeer goed! Hier en daar heb ik nog wat vragen/suggesties. Ik som ze hier even op:

    * Bij de Kick-Off is je idee om studenten zich via een selfie filmpje voor te stellen. Bedoel je dit als opdracht vooraf (dus voor de kick-off)? Of wil je dit tijdens de kick-off laten doen? Een filmpje maken gaat voor sommigen misschien vrij snel, anderen hebben daar wat meer tijd (en herkansingen) voor nodig. Misschien even afwegen wat het beste is, ook in functie van de beschikbare tijd die je hebt?
    * Technische ondersteuning voorzie je via mail. Is dit niet wat te beperkt? Riskeer je dan geen overload van berichten of continue hetzelfde moeten herhalen (cf. ook de feedback die ik aan Philip gaf hierover)? Verderop vermeld je nog andere mogelijke communicatiemiddelen? Zie je mogelijkheden om ook via die weg technische ondersteuning te bieden?
    * Zeer goed dat je je voorneemt om de tools zelf nog wat te testen, met daarbij aandacht voor wat de student zelf kan zien en doen. Je haalde eerder al aan dat er mogelijks verschillen kunnen zijn afhankelijk welk device men gaat gebruiken. Daarnaast leerde de ervaring me dat er ook verschillen kunnen ontstaan afhankelijk van welke browser men gebruikt. Dus zeer goed om dit uit te testen, zodat je de juiste informatie kan geven aan je studenten!
    * Hier noteer je namem van personen die je kunnen helpen. Dus heel goed dat je hierbij wel kan terugvallen op collega’s. Cf. mijn eerdere feedback bij je opdracht van module 3: zitten hier misschien ook mensen bij die je kunnen helpen bij de concrete ontwikkeling?
    * Bij het motiveren van cursisten stil je zeer terechte vragen rond haalbaarheid! Een forum opstarten en daarna actief maken + houden zijn inderdaad 2 zeer verschillende dingen. Indien je als docent dit niet stimuleert of actief opvolgt, riskeer dat je studenten dat ook gaan doen en dat het forum gaat stilvallen. Dus het is zeker goed om vooraf te overwegen hoe je studenten kan aanmoedigen om actief te blijven, wanneer en hoe je eventueel toch zelf input gaat geven om studenten (terug) op de juiste weg te zetten als ze van het onderwerp afwijken of merkt dat ze een foute richting uitgaan, wat je gaat doen als je merkt dat bepaalde studenten actief zijn en anderen niet (de befaamde lurkers), etc. Opvolgen vraagt inderdaad tijd, dus ook terecht dat je vreest dat het tijdsintensief kan worden. Dat is de keerzijde en deze is moeilijk in te schatten, aangezien dit ook afhangt van de groep studenten. Dit zal een variabele factor blijven (de ene groep studenten is de andere niet) en het zal dus een beetje al doende leren worden. Maar je goed voorbereiden op de “Wat als…”-vragen helpt je zeker al op weg. 🙂 (en dit is wat je bij ‘motivationele aspecten’ kan toevoegen)
    * Wat de nazorg naar je collega’s toe betreft, misschien enkele hulpvragen: Welke nazorg wil je voorzien naar de collega’s die inhoudelijk meegewerkt hebben (als die er zijn), welke nazorg aan je collega’s die je technisch helpen? Hoe ga je deze mensen feedback geven? Of hoe ga je hen tijdens of na de piloot betrekken? Waar en wanneer kunnen zij feedback geven over de inhoud, de samenwerking, wat ze anders willen doen, …? Hoe verloopt de samenwerking verder in de toekomst (in dit geval na je piloot)? Welke docenten/collega’s wil je na de uitwerking verder nog betrekken bij dit project en in welke rol? Hoe ga je dat aanpakken? Of hoe ga je hen inwerken? Dit zijn maar hulpvragen en ze zijn misschien niet allemaal relevant voor jou project, maar ik hoop dat je hiermee meer zicht krijgt op wat we hier verwachten?

    Alvast een mooi zicht op hoe je wil uitrollen! 🙂 Qua nazorg naar je collega’s, daar is nog wat aanvulling nodig. Maar hoe concreter je project wordt (en hoe meer je ontwikkeld hebt), hoe beter je gaat kunnen inschatten wat er op dit vlak nog meer nodig is.

    Veel succes!

    In reactie op: Module 4: Uitrollen en nazorg #28005
    Marianne
    Moderator

    Dag Philip

    Excuses voor de late feedback! Door de wispelturigheid van het forum krijgen we geen automatische melding meer van alle updates en deze is dus door de mazen van ons netwerk geglipt 🙁 Maar beter laat dan nooit, he? 🙂

    Wat je uitrol betreft, is mij niet duidelijk welke rol jij concreet hebt in de uitrol en de nazorg? Het lijkt erop dat je meer op de achtergrond een rol gaat spelen en meer wat betreft de technische ondersteuning? Interpreteer ik dit juist? Misschien is het dan goed om dit ook in je omschrijving op te nemen wat jouw specifieke rol is en welke rol je collega’s concreet opnemen.

    Inhoudelijk is je eerste aanzet zeker goed, al is er hier en daar nog ruimte voor verbetering. Daarom geef ik je hieronder nog wat vragen om eens over na te denken 😉 :
    * Je document is hier en daar nog niet volledig, bv. voor technische ondersteuning, wat heb je daarvoor ter beschikking? Hier en daar ook nog wat motivering en criteria. Dit is natuurlijk makkelijker in te vullen als je project al voldoende geconcretiseerd is en is het nu nog iets te vroeg? Maar het mag zeker concreter voor je effectief van start gaat, zodat je kan nagaan of alles voorzien is zodat je project goed doordacht van start kan gaan.
    * In je kick-off lijk je je te beperken tot kennismaking met de tool (Weebly)? Is dit het enige wat je wil bereiken tijdens een kick-off? Of is de doelstelling ervan ruimer? Misschien dat hier de rollen van de e-coach wat inspiratie kan bieden (cf. module 6)?
    * Technische ondersteuning voorzie je via e-mail. Is dit realistisch? Ik vermoed dat het ook afhangt van het aantal studenten? Maar vrees je geen overload aan mailberichten? Zijn er misschien andere manieren om te verwachten of veel-voorkomende vragen/problemen op te vangen?
    * Gelukkig heb je nog een partner-in-crime 🙂 altijd handig om iemand met veel expertise bij de hand te hebben!
    * Je geeft aan dat de studenten gaan werken met een online community, waar je dan zelf niet gaat aan participeren. Wie gaat dat dan wel doen? En hoe kan jij dan opvolgen dat het (goed) gebeurt? Hoe kan je (of iemand anders) er dan voor zorgen dat het actief wordt en blijft? Je verwijst naar de docent als eerste aanspreekpunt. Hoe kan je die daarin ondersteunen? Kan die docent deze rol zomaar opnemen (inhoudelijk, technisch, pedagogisch, …)?
    * Nazorg naar je collega’s toe schrijf je: ” F2F werkt heel goed, me dunkt.” –> en dat in een cursus digitale didactiek!!! 😀

    In reactie op: Module 3: Ontwikkeling #28004
    Marianne
    Moderator

    Dag Catalina

    Welkom terug 😀 En fijn om te zien dat je toch op korte tijd deze inhaalbeweging hebt kunnen doen. Ik probeer je nu te volgen qua feedback op deze en de andere opdrachten die je intussen afwerkte!

    Om te beginnen deze van Module 3 🙂
    Op basis van je opdracht is het duidelijk dat je volop aan het uitzoeken bent hoe je de ontwikkeling concreet kan aanpakken. Eerst op zoek gaan naar de mogelijkheden in je organisatie is zeker een goed begin. Persoonlijk ken ik Chamilo niet, maar wat ik terug vind op het internet is toch dat het heel wat features heeft. Het is altijd interessant om zoveel mogelijk de zaken die het systeem zelf biedt te gebruiken; dat bespaart je zeker heel wat werk (en frustratie) achteraf 😉 Voor de zaken die Chamilo niet kan bieden, kan je dan andere tools gaan inzetten.
    Hetzelfde geldt betreffende de social media policy van de hogeschool, dus zeer goed dat je dit even checkt voor je ermee aan de slag gaat. Welk medium je gaat gebruiken zou je eventueel ook kunnen bepalen in overleg met je studenten? Wat zien zij zitten om te gebruiken voor hun studies? Om het gesloten te houden kan je misschien werken met een groep of community (kan zowel bij Facebook, LinkedIn als Google+)? Of als je niet vanuit je eigen account wil werken, kan je eventueel een 2de, professionele, account aanmaken. Dat brengt wel extra werk met zich mee, aangezien een account “levendig” houden ook wel wat tijd/werk vraagt. Hetzelfde geldt voor het inzetten van een forum of zo. Als je dergelijke tools inzet (forum of sociale media), blijf jezelf de vraag stellen hoe je dit gaat monitoren, actief houden en studenten aanmoedigen en in de juiste richting (blijven) sturen. Want helaas zijn veel studenten (nog) niet zelfsturend genoeg, maar je kan ze daar natuurlijk wel in begeleiden/coachen.
    Een zeer goed idee om te werken met een pilootgroep van studenten, waarbij je rekening houdt met de diverse types systemen! De evaluatiecriteria die je hierbij opsomt, lijken me goed gekozen en ook vrij volledig! 🙂
    Ook het idee van buddy-groep is een mooi idee om te testen! Het is me niet duidelijk hoe groot deze groepen gaan zijn? Hou er rekening mee dat als de groepen groot zijn, studenten zich misschien niet geroepen gaan voelen om als buddy op te treden (want iemand anders zal dat wel doen). Dan is het misschien beter om met kleinere groepjes buddies te werken (tot max 4p of zo?) of anders te overwegen hoe je zicht krijgt dat iedereen die rol ook effectief gaat opnemen? Ik merk wel dat je het inzetten van buddies goed ingebed hebt in je hele opzet, en het komt regelmatig terug. Dus als studenten hier goed mee vertrokken geraken, wordt het waarschijnlijk wel een routine na verloop van tijd. Misschien moet je ons volgend jaar eens laten weten hoe het verlopen is? Want ik ben zelf heel nieuwsgierig naar de uitrol hiervan. Kunnen we waarschijnlijk ook nog van leren! 🙂

    Nog een aantal tips/suggesties ivm je ontwerp voor verdere ontwikkeling:
    * Wat ik zeer tof vind aan je opzet is dat je een goede combinatie maakt van activerende en reflecterende activiteiten voor de studenten. Zo toon je heel goed aan dat je aandacht hebt voor het pedagogische en het leereffect dat je met al deze activiteiten wil bereiken. En dat is helemaal waar digitale didactiek om draait! 🙂
    * In het ontwerp zie ik dat je al een keuze gemaakt qua soort hulpmiddel, maar nog niet concreet welke tool (cfr. de opsommingen van tools). Dit is ok in de ontwerpfase, maar in de ontwikkelingsfase maak je dit best concreter. Als je nog tools aan het testen bent, dan is het voorlopig geen probleem. Maar probeer zo snel mogelijk keuzes te maken, zodat je met de effectieve ontwikkeling kan starten. Zeker gezien je deadline voor veel zaken 14 september al is 😉
    * Ivm nog met de timing: de meeste zaken plan je tegen 14 september. Om het haalbaar te houden, raad ik je aan om de taken concreter te plannen en ze te verdelen over de volgende maanden. Het is hier een analysedocument, maar het omvat eigenlijk ook al jouw planning en to do-lijst voor de komende maanden 🙂 Wat je al hebt bij elkaar zoeken, is misschien niet zo tijdrovend, maar nieuwe dingen maken wel – dat heb je intussen al wel ondervonden denk ik 😉 Dus voorkom dat je in tijdsnood komt en plan nu al wat je in welke periode gaat maken, zo kan je realistischer plannen en kijken wat haalbaar is tegen volgend academiejaar. En aangezien het over de zomerperiode gaat, vergeet zeker niet om rekening te houden met je vakantieplanning 😉
    * Daarnaast zie ik dat je ook alles alleen wil doen, wat zeer leerrijk is, maar tegelijk is het ook maar alleen. Niet dat het niet kan natuurlijk 🙂 Maar het is altijd fijn om terug te kunnen vallen op collega’s (in ruime zin) die af en toe eens als klankbord kunnen dienen om zaken af te toetsen. En wie weet sommige zaken mee willen uitwerken? Heb je zo collega’s binnen Artevelde? Of misschien bij andere hogescholen waar je mee kan samenwerken (eventueel online) of zo? Of andere gelijkgestemde zielen (buddies)? 🙂
    * In het laatste deel (vanaf nr 26) geef je aan dat het nog wat bijgewerkt moet worden den dat je een andere instap wil gebruiken. Enerzijds voor de herkenbaarheid van de studenten is het goed om een vast stramien te gebruiken, wat bij jou het werken met theorie is (in de vorm van tekst, filmpjes, oefeningen, …) waarna een pre-test volgt en peer-learning. Per onderdeel kan je natuurlijk ruimte voor variatie. Daarnaast kan je eventueel ook de volgorde misschien eens omdraaien? Zo kan je bv studenten laten vertrekken vanuit de eigen (leer)ervaringen om ze daarna linken te laten zoeken met de theorie? Of geef ze enkel het thema (geen inhoud) en laat ze zelf gaan zoeken, want rond dit thema is al heel veel geschreven en verteld; er is dus veel materiaal te vinden via internet, bib, …? Verder kan je in de manier van voorstellen, de student uitdagen om creatief te zijn, zoals je in nr 27 wil met de synthese. Ter inspiratie: zou ook kunnen met Bitstrips of Tellagami?

    Heel mooi ook dat je tijd wil nemen om dit in beperkte groep te testen en dan uitgebreid te evalueren! Want ontwikkeling is inderdaad een circulaire beweging, wat didactiek altijd al geweest is, maar zeker wanneer je digitaal gaat werken is dat nog belangrijker!

    Om samen te vatten:
    Je hebt hier een zeer mooi ontwerp, Catalina. Het heeft enkel nog verfijning op het vlak van definitieve keuze qua tools, een realistische timing en een goed zicht op alle taken/acties die nodig zijn om je doel te bereiken. En dan nog veel tijd, natuurlijk 😀 Ik hoop dat je met bovenstaande suggesties je plannen nog wat concretiseren. Veel succes! En hou ons bij gelegenheid op de hoogte van je project! 🙂

    Alvast veel succes!

    In reactie op: Module 3: Ontwikkeling #27858
    Marianne
    Moderator

    Dag Kurt

    De oefeningen op de website zijn eveneens gemaakt met een toepassing van WordPress zelf (dus geïntegreerd, net zoals bij Moodle).
    Maar misschien is deze ook nog wel iets: http://learningapps.org/ (kijk bij Maak een app > rubriek toewijzing bv.)

    Groetjes
    Marianne

    In reactie op: Module 3: Ontwikkeling #27857
    Marianne
    Moderator

    Dag Kurt

    Aan het testen hier? 😉
    Probeer je de link naar je Xerte te delen? Misschien dan eens even horen bij Claire hoe zij haar “fameuze link” heeft kunnen delen.
    Succes! 🙂

    PS Mag ik je eerdere pogingen verwijderen?

    In reactie op: Module 3: Ontwikkeling #27854
    Marianne
    Moderator

    Dag Kurt
    Niet echt veel ervaring, maar matching (of soms ook drag & drop genoemd) is meestal een type vraag die je kan kiezen wanneer je een quiz of test maakt. Dit kan bv. in Moodle zelf, maar dan heb je wel de rechten daarvoor nodig.
    Volgens mij zit deze optie (of een variant ervan) ook in de meeste online toepassingen zoals Quizlet, Edmodo, Educaplay, etc.

    In sommige oefeningen op deze website wordt ook iets gelijkaardigs gebruikt. Ik vraag na bij de andere coaches welke tool ze daarvoor gebruikt hebben.
    Hopelijk kan je hiermee al een beetje verder!

    @Collega’s van Kurt: hebben jullie misschien nog tips of ervaringen hiermee intussen na al die ontwikkelexperimenten?

    Groetjes
    Marianne

    In reactie op: Module 3: Ontwikkeling #27851
    Marianne
    Moderator

    Dag Claire

    Je “fameuze link” werkt 😀
    We geven je zo snel mogelijk feedback op je resultaat!

    Groetjes
    Marianne

    In reactie op: Module 3: Ontwikkeling #27846
    Marianne
    Moderator

    Dag Philip
    Geen probleem! Uit je eerste versie was je opzet al duidelijk en zoals al aangegeven: ontwikkelen is geen simpele opdracht en nog eens tijdrovend bovendien! Maar anderzijds ook wel leuk om te doen, niet? 🙂 Gelukkig kan je dat met een team uitwerken, want hun suggesties zullen er alleen maar een beter product van maken. Probeer nu na je drukke weken de draad terug op te pikken en begin met module 4, dat is qua intensiteit minder druk. Zodra je tijd hebt gehad om verder te ontwikkelen en je het resultaat kan delen, dan mag je ons nog een update bezorgen. We zien graag je vorderingen 😉 en willen zeker helpen als je vragen hebt of bijkomende feedback wenst. Succes!

    In reactie op: Module 3: Ontwikkeling #27817
    Marianne
    Moderator

    Hallo iedereen

    Het is hier zo stil de laatste weken? 🙂 Iedereen is wellicht nog heel intensief aan het werk, maar intussen krullen wel onze neuzen van nieuwsgierigheid! 😀 We zijn immers zeer benieuwd naar jullie avonturen en experimenten rond ontwikkelen van digitaal leermateriaal!

    Van Claire en Mieke kregen we al een update, maar hoe verloopt het bij de anderen? Lukt het om ons tegen begin volgende week een update te geven over jullie ervaringen en de link/toegang te geven tot jullie ontwikkelde leerobjecten (ook al is het nog verre van af)? Vermeld in het kort ook even welke tools je uitgetest hebt, dan weten de collega’s bij wie ze terecht kunnen voor meer informatie. 🙂

    Dan kunnen we alvast feedback geven op dat deel en dan ben je klaar om verder te gaan met de volgende module, die intussen klaar staat en die – beloofd! – veel minder intensief zal zijn! 😉

    Diegenen die de volgende weken nog verder willen ontwikkelen (vrijblijvend), mogen later nog altijd een nieuwe versie bezorgen. Ook in de volgende weken willen we graag verder helpen waar we kunnen!

    Als je nog aan het ontwikkelen bent: nog goede moed en denk aan het schitterende eindresultaat, die al deze inspanningen jou (en je team/collega’s, …) gaan opleveren. 😉
    De gelukkigen die al “klaar” zijn: veel plezier met de volgende module!

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 49)