• Wegwijs
  • 1 · Basis (TPACK)
  • 2 · Ontwerp
  • 3 · Ontwikkeling
  • 4 · Uitrollen en nazorg
  • 5 · Samenwerkend leren
  • 6 · E-coaching
  • 7 · Bezorgdheden
dd-top-menu
  • nl
  • fr
  • en
Digitale Didactiek
Digitale Didactiek
Digitale Didactiek voor Lesgevers
  • Wegwijs
  • 1 · Basis (TPACK)
  • 2 · Ontwerp
  • 3 · Ontwikkeling
  • 4 · Uitrollen en nazorg
  • 5 · Samenwerkend leren
  • 6 · E-coaching
  • 7 · Bezorgdheden
MENU CLOSE back  

1 · Basis (TPACK)

  • Overzicht
  • Theorie
  • Casussen
  • Oefeningen
  • Uitdieping

Doelstelling – werkvorm – hulpmiddel

Concreet vertrekken we vanuit onze vooropgestelde doelstellingen. De onderstaande piramide illustreert diverse soorten doelstellingen in lijn met de diverse stadia van competentieontwikkeling (Miller, 1990).

Klik in de figuur op het stadium dat het best aanleunt bij jouw vooropgestelde doelstellingEen doelstelling beschrijft wat je wilt bereiken met je cursisten. Doelstellingen variëren van een focus op kennis, vaardigheden, attitudes of competenties (=integratie van kennis, vaardigheden en attitudes)..

LINKS

Wil je meteen aan de slag?

Maak de oefeningen 

Lees de praktijkverhalen 

Wil je meer weten?

Laat je inspireren door de externe bronnen

Theorie
  • Het TPACK model
    • Interactieve figuur
    • Profielen lesgever
    • Hulpmiddeltypes en hun educatief potentieel
    • TPACK in 2 minuten
  • Het ontwikkelen van TPACK
    • Doelstelling – werkvorm – hulpmiddel
Digitale Didactiek
Digitale Didactiek
  • Nederlands Nederlands
  • Frans Frans
  • Engels Engels