Quiz samenvatting
0 van 5 vragen beantwoord
Vragen:
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Informatie
Volgende 5 vragen testen uw begripskennis van TPACK.
U heeft de quiz al eerder gemaakt. Daarom kunt u de quiz niet nog eens maken.
De quiz wordt geladen...
Je moet een account aanmaken of inloggen om de quiz te beginnen.
De volgende quiz moet afgerond zijn alvorens deze te beginnen:
Resultaten
0 van 5 vragen correct beantwoord
Tijd voorbij
Categorieën
- Niet gecategoriseerd 0%
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- Beantwoord
- Beoordeling
- 
                        Vraag 1 van 51. VraagWaarin ligt het (voornaamste) educatief potentieel van onderstaande hulpmiddelen? Verbind elk hulpmiddel met het begrip dat zijn/haar educatief potentieel het beste samenvat. Sorteer elementen- ondersteunt kennisconstructie
- ondersteunt samenwerkend leren
- ondersteunt informatieverwerking
- ondersteunt samenwerkend leren
 - 
                                                                                                                                                        Mind map
- 
                                                                                                                                                        Chat
- 
                                                                                                                                                        Lesopname
- 
                                                                                                                                                        Forum
 Correct
 Mindmap ondersteunt kennisconstructie. Chat ondersteunt samenwerkend leren. Lesopname ondersteunt informatieverwerking. Forum ondersteunt samenwerkend leren. Incorrect
 Mindmap ondersteunt kennisconstructie. Chat ondersteunt samenwerkend leren. Lesopname ondersteunt informatieverwerking. Forum ondersteunt samenwerkend leren. 
- 
                        Vraag 2 van 52. VraagIs deze stelling juist of fout? “Wanneer je wil dat cursisten kennis verwerven, is het een goed idee om testhulpmiddelen in te schakelen.” Correct
 Testhulpmiddelen (bv. een online toets) bieden potentieel om de informatieverwerving van cursisten te ondersteunen. Met testhulpmiddelen kunnen cursisten immers hun kennis m.b.t. de theorie en de vaardigheden testen. Incorrect
 Testhulpmiddelen (bv. een online toets) bieden potentieel om de informatieverwerving van cursisten te ondersteunen. Met testhulpmiddelen kunnen cursisten immers hun kennis m.b.t. de theorie en de vaardigheden testen. 
- 
                        Vraag 3 van 53. VraagWaarvoor staat de ‘CK’ in de naam ‘TPACK’? Correct
 CK staat voor ‘content knowledge’ en slaat op je inhoudelijke expertise over het vak dat je geeft. Incorrect
 CK staat voor ‘content knowledge’ en slaat op je inhoudelijke expertise over het vak dat je geeft. 
- 
                        Vraag 4 van 54. VraagIs deze stelling juist of fout? “In het TPACK-model wil ‘technologische kennis’ zeggen dat je op de hoogte bent en blijft van de nieuwe technologische hulpmiddelen.” Correct
 Technologische kennis impliceert niet dat je iedere nieuwe technologie of toepassing kent en beheert. Het gaat er juist om dat je een overzicht hebt over de diverse soorten hulpmiddelen en de manier waarop ze een meerwaarde kunnen betekenen voor het leerproces. Incorrect
 Technologische kennis impliceert niet dat je iedere nieuwe technologie of toepassing kent en beheert. Het gaat er juist om dat je een overzicht hebt over de diverse soorten hulpmiddelen en de manier waarop ze een meerwaarde kunnen betekenen voor het leerproces. 
- 
                        Vraag 5 van 55. VraagIs deze stelling juist of fout? “Wanneer je verwacht dat cursisten autonoom kunnen werken in een realistische praktijksituatie, kan je best een informatiehulpmiddel inschakelen.” Correct
 Als je dit verwacht, kan je best organiserende hulpmiddelen inschakelen (vb. blog, wiki,…) of samenwerkingshulpmiddelen (vb. forum) als je cursisten samenwerken rond een reële praktijksituatie. Incorrect
 Als je dit verwacht, kan je best organiserende hulpmiddelen inschakelen (vb. blog, wiki,…) of samenwerkingshulpmiddelen (vb. forum) als je cursisten samenwerken rond een reële praktijksituatie. 




