• Wegwijs
  • 1 · Basis (TPACK)
  • 2 · Ontwerp
  • 3 · Ontwikkeling
  • 4 · Uitrollen en nazorg
  • 5 · Samenwerkend leren
  • 6 · E-coaching
  • 7 · Bezorgdheden
dd-top-menu
  • nl
  • fr
  • en
Digitale Didactiek
Digitale Didactiek
Digitale Didactiek voor Lesgevers
  • Wegwijs
  • 1 · Basis (TPACK)
  • 2 · Ontwerp
  • 3 · Ontwikkeling
  • 4 · Uitrollen en nazorg
  • 5 · Samenwerkend leren
  • 6 · E-coaching
  • 7 · Bezorgdheden
MENU CLOSE back  

7 · Bezorgdheden

  • Overzicht
  • Theorie
  • Casussen
  • Oefeningen
  • Uitdieping

Gebrek aan tijd – Voor de lesgever

klok Het integreren van digitale didactiek voor je cursisten vereist dat jij als lesgever genoeg tijd investeert in
  • het voorbereiden van nieuwe leertrajecten,
  • het verkennen van digitale hulpmiddelen,
  • het aanmaken van leerobjecten,
  • het opvolgen van de elektronische leeractiviteiten van je cursisten.
Kortom, je krijgt er naast de gebruikelijke lesvoorbereidingen en lessen nog wat taken bij!

Tijd is dan ook bij vele lesgevers een niet te onderschatten knelpunt. Toch is tijd iets cruciaals: één van de meest voorkomende frustraties bij cursisten is net dat de lesgevers niet genoeg tijd vrijmaken om hen online te begeleiden en feedback te geven…

Enkele tijdsbesparende tips!

 

 

Als je op de verschillende tips klikt, krijg je bijkomende uitleg.

LINKS

Module

Samenwerkend leren

Theorie
  • Situering
  • Gebrek aan tijd
    • Voor de lesgever
    • Voor de cursist
  • Technische ‘hete hangijzers’
  • Weerstand tegenover digitale didactiek
    • Profielen
    • Acties
  • Universal Design for Learning
  • Typische valkuilen (de do’s & don’ts van digitale didactiek)
Digitale Didactiek
Digitale Didactiek
  • Nederlands Nederlands
  • Frans Frans
  • Engels Engels