• Wegwijs
  • 1 · Basis (TPACK)
  • 2 · Ontwerp
  • 3 · Ontwikkeling
  • 4 · Uitrollen en nazorg
  • 5 · Samenwerkend leren
  • 6 · E-coaching
  • 7 · Bezorgdheden
dd-top-menu
  • nl
  • fr
  • en
Digitale Didactiek
Digitale Didactiek
Digitale Didactiek voor Lesgevers
  • Wegwijs
  • 1 · Basis (TPACK)
  • 2 · Ontwerp
  • 3 · Ontwikkeling
  • 4 · Uitrollen en nazorg
  • 5 · Samenwerkend leren
  • 6 · E-coaching
  • 7 · Bezorgdheden
MENU CLOSE back  

3 · Ontwikkeling

  • Overzicht
  • Theorie
  • Casussen
  • Oefeningen
  • Uitdieping

Zelf ontwikkelen

Als je zelf ontwikkelt, begin je best ook met een klein deeltje, één enkel leerobject. Laat het leerobject door iemand of een testgroep uitproberen. Stuur bij en ga dan pas verder met de andere leerobjecten.

Afspeelbaarheid en updates zijn natuurlijk even belangrijk als bij het laten ontwikkelen. Je vindt hier nog meer informatie over verderop in deze module, namelijk bij de criteria die je keuze kunnen bepalen.

Denk ook aan de herbruikbaarheid: ontwikkel leermateriaal in kleine, zelfstandige eenheden die geen expliciete verwijzingen naar elkaar bevatten. Je kan dan op basis van deze kleine leerobjecten grotere assemblages of leerpaden voor verschillende doelgroepen maken.

LINKS

Theorie

Criteria die je keuze kunnen bepalen

Herbruikbaarheid

Wat is een leerobject nu weer?

Theorie
  • Situering
  • Zelf ontwikkelen of laten ontwikkelen
    • Keuzefactoren
    • Laten ontwikkelen
    • Zelf ontwikkelen
  • Bestaand materiaal
  • Materiaal van derden
    • Materiaal zoeken
    • Materiaal hergebruiken
    • Digitaliseren en bewerken
  • Tools en software om zelf leerobjecten te ontwikkelen
    • Criteria die je keuze kunnen bepalen
    • Tools voor elk type leerobject
  • Digitale leeromgeving
    • Definitie
    • Meerwaarde van een digitale leeromgeving
    • Mogelijkheden om aan een digitale leeromgeving te geraken?
Digitale Didactiek
Digitale Didactiek
  • Nederlands Nederlands
  • Frans Frans
  • Engels Engels