• Wegwijs
  • 1 · Basis (TPACK)
  • 2 · Ontwerp
  • 3 · Ontwikkeling
  • 4 · Uitrollen en nazorg
  • 5 · Samenwerkend leren
  • 6 · E-coaching
  • 7 · Bezorgdheden
dd-top-menu
  • nl
  • fr
  • en
Digitale Didactiek
Digitale Didactiek
Digitale Didactiek voor Lesgevers
  • Wegwijs
  • 1 · Basis (TPACK)
  • 2 · Ontwerp
  • 3 · Ontwikkeling
  • 4 · Uitrollen en nazorg
  • 5 · Samenwerkend leren
  • 6 · E-coaching
  • 7 · Bezorgdheden
MENU CLOSE back  

7 · Bezorgdheden

  • Overzicht
  • Theorie
  • Casussen
  • Oefeningen
  • Uitdieping

Technische ‘hete hangijzers’

raders

Bij het integreren van technologie in opleidingen, mag het belang van technische problemen niet onderschat worden. Mensen, cursisten of lesgevers, haken immers snel af indien ze continu geconfronteerd worden met technische moeilijkheden. Anderzijds is het voor jou belangrijk dat lesgeven je hoofdtaak blijft i.p.v. technische problemen op te lossen, wat extra tijd en energie vraagt.

Technische problemen kunnen gelinkt zijn aan de graad van computervaardigheid van je cursisten. Wees daar bewust van, voor je zelf en voor je cursisten. Mensen bestempelen moeilijkheden nogal vlug als “technische problemen”, daar waar de moeilijkheid vaak voortvloeit uit een beperkte computervaardigheid.

LINKS

Theorie
  • Situering
  • Gebrek aan tijd
    • Voor de lesgever
    • Voor de cursist
  • Technische ‘hete hangijzers’
  • Weerstand tegenover digitale didactiek
    • Profielen
    • Acties
  • Universal Design for Learning
  • Typische valkuilen (de do’s & don’ts van digitale didactiek)
Digitale Didactiek
Digitale Didactiek
  • Nederlands Nederlands
  • Frans Frans
  • Engels Engels