• Wegwijs
  • 1 · Basis (TPACK)
  • 2 · Ontwerp
  • 3 · Ontwikkeling
  • 4 · Uitrollen en nazorg
  • 5 · Samenwerkend leren
  • 6 · E-coaching
  • 7 · Bezorgdheden
dd-top-menu
  • nl
  • fr
  • en
Digitale Didactiek
Digitale Didactiek
Digitale Didactiek voor Lesgevers
  • Wegwijs
  • 1 · Basis (TPACK)
  • 2 · Ontwerp
  • 3 · Ontwikkeling
  • 4 · Uitrollen en nazorg
  • 5 · Samenwerkend leren
  • 6 · E-coaching
  • 7 · Bezorgdheden
MENU CLOSE back  

3 · Ontwikkeling

  • Overzicht
  • Theorie
  • Casussen
  • Oefeningen
  • Uitdieping

Zelf ontwikkelen of laten ontwikkelen

In modules 1 en 2 heb je een keuze gemaakt qua werkvormWerkvormen geven aan hoe je wilt werken en specificeren activiteiten voor de lesgever en de cursist. De keuze voor een werkvorm zal samenhangen met de vooropgestelde doelstellingen en de context.(en), leerinhouden en leerobjecten. Je koos de beste combinatie(s) in functie van je doelstellingenEen doelstelling beschrijft wat je wilt bereiken met je cursisten. Doelstellingen variëren van een focus op kennis, vaardigheden, attitudes of competenties (=integratie van kennis, vaardigheden en attitudes). en je context. Toch zul je mogelijk compromissen moeten sluiten door gebrek aan middelen of ervaring. Je kunt je tekort aan tijd of ervaring compenseren door leerobjecten door derden te laten ontwikkelen.

LINKS

Modules

1 : TPACK

2 : Ontwerp

Theorie
  • Situering
  • Zelf ontwikkelen of laten ontwikkelen
    • Keuzefactoren
    • Laten ontwikkelen
    • Zelf ontwikkelen
  • Bestaand materiaal
  • Materiaal van derden
    • Materiaal zoeken
    • Materiaal hergebruiken
    • Digitaliseren en bewerken
  • Tools en software om zelf leerobjecten te ontwikkelen
    • Criteria die je keuze kunnen bepalen
    • Tools voor elk type leerobject
  • Digitale leeromgeving
    • Definitie
    • Meerwaarde van een digitale leeromgeving
    • Mogelijkheden om aan een digitale leeromgeving te geraken?
Digitale Didactiek
Digitale Didactiek
  • Nederlands Nederlands
  • Frans Frans
  • Engels Engels