Welkom! Forums 20150319 · Leuven · Kathleen Heireman Opdrachten Module 3 – Ontwikkeling – deadline 06/05/2015

Weergave van 4 geneste reacties
  • Auteur
    Berichten
    • #27662
      Kathleen
      Moderator

      In module twee heb je concrete hulpmiddelen geselecteerd die aansluiten bij je doelstellingen. In module drie ga je aan de slag: je gaat jouw materiaal digitaliseren aan de hand van de voorgestelde tools per hulpmiddel-type. Je maakt eerst de brug tussen ontwerp en ontwikkeling door in je ontwerp sheet de concrete tools aan te duiden die je wilt gebruiken per hulpmiddel (per lijn in sheet)

      Denk na over de volgende aspecten:
      – Ga je bestaand materiaal gebruiken, ga alles zelf digitaliseren of een combinatie van beiden?
      – Welke tools ga je gebruiken om eigen materiaal te ontwikkelen?
      – Hoe ga je jouw gedigitaliseerd materiaal ter beschikking stellen (als onderdeel van een LMS,
      CMS of iets anders)?

      Indien jullie graag hebben dat we binnen de Moodle omgeving een aparte cursus hiervoor opzetten, laat het ons gerust weten!! Het is geen must, maar misschien wel gemakkelijk. We zouden dan ook aan iedereen toegang op alle cursussen kunnen geven, zodanig dat je ook feedback aan elkaar kunt geven.

    • #27698
      Nynke De Jong
      Deelnemer

      Dag Kathleen en alle anderen,

      Ik vind dit nog steeds erg leuk en interessant om te doen, maar ik wilde even melden dat ik pas kans zie om volgende week woensdag 29/4 weer aan mijn ontwerp voor Module 2 te werken, en dan hoop ik Module 3 in het weekend van 1 mei af te werken. Helaas heb ik voor woensdag geen tijd.

      Dan heb ik nog een vraagje, misschien wel heel dom, maar wat betekent LMS en CMS?

      Het lijkt mij wel een goed idee om ruimte te maken op Moodle. We zouden net zoiets kunnen hebben als de “Trainings Programme” -Practice pagina die Natasja voor ons had opgezet voor de Moodle Development Pro cursus in oktober/november. Of we kunnen eventueel die pagina ook gebruiken?

      Ik vind het ook een goed idee dat we elkaars werk zouden kunnen zien, zodat we van elkaar kunnen leren.

      Groetjes,
      Nynke

    • #27771
      Christine Thone
      Deelnemer

      dag Kathleen,

      https://docs.google.com/spreadsheets/d/1LQ12BJkugNfEqU0lFoqd99DzwzUEnadwVgSwTKjzbHI/edit?usp=sharing

      ik heb de ontwikkeling van opdracht 2 op de google drive gezet.

      het is me wel niet zo duidelijk hoe en waarmee we oefeningen en testen kunnen maken in Moodle.
      is dit met Moodle zelf of met externe websites?
      zou je dit misschien even kunnen verduidelijken,

      groetjes,
      Christine

    • #27777
      Nynke De Jong
      Deelnemer

      Dag Kathleen en alle anderen,

      Ik heb jouw suggesties voor veranderingen voor de leerobjecten nu dan doorgevoerd en mijn ideeën voor de ontwikkeling ingevuld. Mijn document staat nu in module 3 – ontwikkeling in de folder Digitale Didactiek op Google Drive. Kun je hier t.z.t. nog eens naar kijken?

      Ik sluit mij aan bij de vraag van Christine over wat voor tools we dienen te gebruiken en ik zou graag willen weten in wat voor een context we moeten denken. Moeten we werken vanuit onze eigen context, dan zou ik waarschijnlijk alleen gratis tools gebruiken en dan kun je dus minder ver of gesofisticeerd te werk gaan dan als je denkt vanuit een ‘ideaal’ scenario waar alles mogelijk is, of moeten we denken vanuit BLCC en eerst checken wat mogelijk is of wat niet, met jou of met Iris? In het verlengde hiervan is dan ook nog relevant of we alles zelf moeten kunnen realiseren, of kunnen we de hulp inroepen van Iris? (Ik verontschuldig me nu al Iris mocht dat het geval zijn…).

      Groetjes,
      Nynke

    • #27990
      Christine Thone
      Deelnemer

      dag Kathleen,

      ik heb iets op Moodle gezet…
      het is helemaal niet perfect en slechts een begin, maar het is toch een aanzet…
      tot zover ga ik het laten voor de ontwikkeling; ik hoop dat het zo voldoende is…

      groetjes,
      Christine

Weergave van 4 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.