Welkom! Forums 20150319 · Leuven · Kathleen Heireman Opdrachten Module 2 Ontwerp – deadline 01/04

Weergave van 6 geneste reacties
  • Auteur
    Berichten
    • #27430
      Kathleen
      Moderator

      Zie ook mail voor volledig kader, maar hier bij de opdracht. Laat zeker iets weten als je een tussentijds resultaat klaar hebt!

      Bepaal op basis van de theorie welke hulpmiddelen jij kunt inzetten en waarom. Splits je cursus op (in schermen) en bepaal voor elk het bijhorende hulpmiddel.

      – In de eerste module heb je kennis gemaakt met de verschillende werkvormen en op basis van die werkvormen heb je al een eerste persoonlijke selectie gemaakt van bruikbare werkvormen voor jouw inhoud. Je zult merken dat hier in module 2 op verder wordt gebouwd door je kennis te laten maken met de technische consequenties van jouw selectie.

      – In deze module is het de bedoeling dat je meer te weten komt over hoe je een goed ontwerp uitwerkt en met welke factoren je best rekening houdt. Dit is een heel uitgebreide module en je bekijkt dan ook best de onderdelen die het best aansluiten bij jouw interessevelden, jouw mogelijkheden. Het staat natuurlijk vrij om ook verder te kijken. Elk van de aangeboden digitale hulpmiddelen bieden je een breder perspectief over de diverse mogelijkheden.

      – Bekijk in deze module zeker het onderscheid tussen leerinhouden en leerobjecten, wat een structuur en scenario is en de ontwerpprincipes van Mayer. In een volgende fase zullen die je helpen om op een goede manier in één keer de inhoud aan te maken en te presenteren.

      – Je zal op basis van jouw selectie een structuur en scenario uitwerken voor je inhoud (template in bijlage wordt ook op forum gezet en ook op google drive). Dit is een belangrijke voorbereidende fase waardoor je in de volgende module gemakkelijk de verschillende componenten zal kunnen ontwikkelen.

      Bijlagen:
      Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
    • #27452

      Dag Kathleen,

      Ik vind het ontzettend boeiend, maar vrees voor deze 2de deadline. Ik zit namelijk met een zware trainingsweek en bovendien moet ik morgen onverwachts naar een begrafenis. Ik probeer er nog vrijdag 3 april aan te werken en het af te werken.

      • #27453
        Kathleen
        Moderator

        Dag Michèle,

        Weet je, ik zal het toegeven, voor mij is het ook een uitdaging:-) Goed dat je verwittigt. Voor mij is het vooral belangrijk dat je verder doet! Ik vermoed dat deze module toch wat gaat uitlopen. Dus ik hou er rekening mee dat jouw input later komt.

        Groetjes
        Kathleen

    • #27499
      Christine Thone
      Deelnemer

      dag Kathleen,
      ik heb mijn opdracht op de google drive gezet
      het is een eerste aanzet, maar moet verder uitgewerkt worden nog…
      dit was een moeilijk stukje 😉
      graag feedback 🙂

      Christine

    • #27506
      Nynke De Jong
      Deelnemer

      Dag Iedereen,

      Heb nog net de deadline gehaald, maar het lukt weer niet om hem op onze google drive te zetten.

      Ik zal proberen het document hier te uploaden.

      Groetjes,
      Nynke

      Bijlagen:
      Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
    • #27534

      Dag Kathleen,

      Ik heb mijn scenario ondertussen op google drive geplaatst. Ik hoop dat je eraan kunt. Ik stuur het hier ook op in attachment als backup.

      Groetjes,
      Michèle

      Bijlagen:
      Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
    • #27713
      Christine Thone
      Deelnemer

      dag Kathleen,

      ik heb mijn opdracht 2 aangepast volgens jouw opmerkingen.
      Ik zal hierop verder werken voor de opdracht 3.
      moest je tijd hebben om even na te checken?

      groetjes,
      Christine

    • #27759
      Kathleen
      Moderator

      Dag Christine,

      ik heb jouw tweede versie bekeken! Dat ziet er al veel beter uit! Meer detail en meer variatie!! Nu nog de stap zetten naar ontwikkeling hé!!

      Groetjes
      Kathleen

Weergave van 6 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.