Welkom! Forums 20150319 · Leuven · Kathleen Heireman Opdrachten Module 1 TPACK – deadline 22/03/2015

Weergave van 3 geneste reacties
  • Auteur
    Berichten
    • #27068
      Kathleen
      Moderator

      Pas het TPACK model toe op je eigen praktijk. Selecteer één stukje content (een hoofdstuk, een theorie, een model, een doelstelling) en werk een blauwdruk uit voor dit stukje. Je doet dit door het stappenplan zoals vastgelegd in module 1 toe te passen.
      Vul het sjabloon in dat je kreeg via mail en stuur het mij door via mail. Graag tegen zondag 22 maart!

    • #27223
      Nynke De Jong
      Deelnemer

      Dag iedereen,

      Ik heb net de module doorgelezen en ik wilde de sjabloon gaan invullen, maar dat lukt niet.

      Ik ben niet heel erg bekend met Google Drive, dus ik doe misschien iets fout. De problemen zijn als volgt:

      1. Ik wil de sjabloon downloaden om hem in te vullen, maar ik heb geen toegang (ik heb alleen ‘viewing access’)

      2. Ook van de sjablonen die al ingevuld zijn kan ik maar twee bekijken (de twee waar een blauwe W voor staat). De andere twee kan ik niet eens openen.

      Weet iemand wat er fout gaat?

      Sorry Kathleen, hopelijk kan ik het morgen doen als ik weet wat er aan de hand is.

      Alvast bedankt voor jullie hulp.

      Groetjes,
      Nynke

      • #27235
        Kathleen
        Moderator

        Dag Nynke, ik zag de request landen en heb die aanvaard. Geef zeker een seintje als het niet lukt. Ik heb nochtans aan iedereen edit rechten gegeven, maar misschien niet altijd gekoppeld aan het juiste e-mail adres voor Google.
        |@all: hou mij zeker ook op de hoogte als jullie niet aan template of Drive folder geraken!
        Eerste opdrachten zijn al binnen, super!

      • #27305
        Nynke De Jong
        Deelnemer

        Bedankt Kathleen en alle anderen,

        Ik heb nu het document kunnen bewerken en het is klaar, maar ik heb nog steeds problemen met Google Drive. Mijn fout, ik ken het niet goed genoeg.

        Mijn vraag is: hoe upload ik mijn document nu in de folder ‘digitale didactiek leuven’? Hij zit nu in ‘my drive’ en het lukt me niet het te verplaatsen.

        De enige mogelijkheid die ik zie is per link met iedereen te delen….

        Alvast bedankt voor jullie hulp voor deze ‘google digibeet’.

        Groetjes,
        Nynke

      • #27331
        Kathleen
        Moderator

        Dag Nynke, als je op de file klikt en dan op rechter muis knop klikt, zou je “move to” moeten zien staan, dan kan je normaal de file naar de juiste folder brengen. Probeer je dat eens? Mocht dat ook niet lukken stuur dan de file via mail door, dan krijg ik hem wel op de goede plaats!

    • #27332
      Nynke De Jong
      Deelnemer

      Dag Kathleen,

      Hartelijk bedankt voor je reactie. Ik heb dat steeds geprobeerd, maar ik kan het document alleen maar op ‘my drive’ opslaan. Het enige dat ik kan doen is het document te delen met jouw, dat heb ik inmiddels gedaan, of met de mailadressen van alle anderen in de groep, maar iets anders gaat niet.

      Er zijn trouwens meer dingen die niet voor mij werken.
      1. Ik wil graag de folder digitale didactiek leuven toevoegen aan ‘my drive’, maar dat is ook al niet toegestaan. Ik kan er alleen in kijken via jouw mail.

      2. Ik kan ook niet in de documenten van de anderen kijken of commentaar toevoegen. Ik kan zien dat jij ze als laatste hebt bewerkt, maar ik krijg steeds een foutmelding als ik ze wil bekijken. Ik kan alleen in het originele word-document van Anne kijken (maar niet bewerken), en de template die je met mij gedeeld hebt.

      Ik heb in ieder geval voor mijn document wel toegestaan dat commentaar toegevoegd kan worden.

      Ik vind het jammer dat ik niet kan lezen wat de anderen hebben gedaan.

      Groetjes,
      Nynke

    • #27375
      Kathleen
      Moderator

      Dag allemaal,

      In principe laatste dag van module 1!

      @all: vergeet je niet de enquete in te vullen via 25/03 https://www.vub.ac.be/surveys/index.php/568915/lang-nl

      Er zijn 4 opdrachten ingediend voor module 1. Ik ben blij dat er wat variatie is:
      – 2 grammaticale topics
      – 2 communicatieve topics, van verschillend niveau

      Ik ben ook blij dat jullie aan de slag gingen vanuit een vrij theoretisch kader. Niet evident met onze typische doe-mentaliteit. Mooie start!

      Wat nog niet zo goed loopt, is het feedback geven op elkaars input, maar ik vermoed dat de onvoorziene krappe deadline hier wel voor iets tussen zit. Om nog maar te zwijgen over de google drive problemen:-)

      @ Huib, Karien: van jullie kreeg ik nog geen uitgewerkte opdracht. We mogen zeker niet te veel overlap hebben over de modules heen, want anders wordt het chaotisch! Sturen jullie nog iets door?

      tot morgen, pour de nouvelles aventures!!

      Groetjes
      Kathleen

Weergave van 3 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.