Welkom! Forums 20150319 · Antwerpen · Mieke Hoing Opdrachten Module 1: Basis (TPACK)

Weergave van 8 geneste reacties
  • Auteur
    Berichten
    • #27150
      Mieke
      Moderator

      Pas het TPACK model toe op je eigen praktijk.
      Selecteer één stukje content (een hoofdstuk, een theorie, een model, een doelstelling) en werk een blauwdruk uit voor dit stukje. Je doet dit door het stappenplan zoals vastgelegd in module 1 toe te passen. Je kunt hiervoor gebruik maken van bijgevoegd sjabloon.

      Post jouw blauwdruk hieronder tegen zondag 22 maart.

      Bijlagen:
      Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
    • #27202
      Danny Verheyden
      Deelnemer

      Dag Mieke,
      In bijlage mijn eerste opdracht.
      Is dit voldoende?

      Groeten,
      Danny

      Bijlagen:
      Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
      • #27359
        Mieke
        Moderator

        Dag Danny,

        Met deze blauwdruk kun je zeker aan de slag in de komende modules! Ik heb in de bijlage vooral nog kritische vragen toegevoegd die je kunnen helpen om voor jezelf de werkwijze nog scherper te krijgen.

        Bijlagen:
        Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
    • #27217
      Eva Moeraert
      Deelnemer

      Hallo allemaal,

      hier ook mijn eerste opdracht.
      Groetjes en fijn weekend!
      Eva

      Bijlagen:
      Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
      • #27361
        Mieke
        Moderator

        Hallo Eva,

        Je selecteerde een goed afgebakend stukje inhoud. Dat zorgt ervoor dat je in de komende weken de tijd kunt nemen om dat in de diepte uit te werken om zo tot een mooie (verzameling van) leerobject(en) te komen!

        In de bijlage vind je mijn opmerkingen. Vooral het samenwerkingsaspect lijkt me niet evident voor de gekozen doelstellingen.

        Mieke

        Bijlagen:
        Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
    • #27220
      Karen Ryckaert
      Deelnemer

      Hallo!

      In bijlage ook mijn eerste opdracht…
      Geniet van het weekend.

      Groetjes,
      Karen

      Bijlagen:
      Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
      • #27364
        Mieke
        Moderator

        Karen,

        Ik vind je doelstellingen heel helder en duidelijk geformuleerd.

        Voor de werkvormen daag ik je uit om de oefening eens de maken, vertrekkende vanuit een opdracht om van studenten de theorie zelf te laten construeren. Lijkt me een boeiende oefening!
        Uiteraard kies je zelf welke aanpak je in de volgende weken verder uitwerkt.

        Mieke

        Bijlagen:
        Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
    • #27222
      Mieke
      Moderator

      Al 3 opdrachten binnen, super! 🙂
      Bekijk ook alvast elkaars opdrachten. Zouden jullie dezelfde aanpak kiezen? Heb je nog suggesties voor andere werkvormen? Hulpmiddeltypes?

      Maandag geef ik zelf feedback op de opdrachten.

      Fijn weekend nog!
      Mieke

    • #27284
      Griet Luyten
      Deelnemer

      Hallo

      Hier ben ik dan (eindelijk) met mijn bijdrage.

      Omwille van onvoorziene omstandigheden te laat. Ik hou me eraan volgende opdrachten tijdig in te leveren.

      Groetjes
      Griet

      Bijlagen:
      Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
      • #27366
        Mieke
        Moderator

        Dag Griet,

        Ik vind je aanpak lekker afwisselend, met voldoende activering voor studenten. 🙂

        De uitdaging zal vooral liggen in het uitzetten van een realistisch tijdpad voor dit alles en in de wisselwerking tussen synchrone en asynchrone activiteiten.

        Mieke

        Bijlagen:
        Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
    • #27309
      Mark Goovaerts
      Deelnemer

      Beter laat dan nooit; hierbij mijn eerste poging:-)
      Groeten,
      Mark

      Bijlagen:
      Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
      • #27368
        Mieke
        Moderator

        Mark,

        Blij dat je ’t ook gehaald hebt! 🙂

        Ik lees heel veel goede ideeën, maar maak me de bedenking dat dit wellicht wat veel is om allemaal uit te werken binnen het kader van dit leertraject. Ik zou je aanraden om in eerste instantie keuzes te maken in de werkvormen/hulpmiddelen die je in de volgende weken gaat uitwerken.
        Mocht er nog tijd over blijven, kun je uiteraard nog verder gaan 😉

        Mieke

        Bijlagen:
        Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
    • #27343

      Beter nog later dan helemaal niet.
      Volgende keer ben ik de eerste. Beloofd.

      Bijlagen:
      Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
      • #27370
        Mieke
        Moderator

        Hallo Wouter,

        Ook bij jouw onderwerp lijkt het mij boeiend om studenten meer zelf aan het werk te zetten om kennis te construeren. Je zou ze een aantal voorbeelden kunnen laten analyseren en daar het patroon uit laten distilleren. Of misschien kun je hen eerst ’tegen de lamp laten lopen’ om hen te laten ervaren waarom design patterns zinvol zijn.

        Zie bijkomende suggesties in de bijlage.

        Mieke

        Bijlagen:
        Je moet inloggen om bijgevoegde betanden te bekijken.
    • #27374
      Mieke
      Moderator

      Fijn om te lezen hoe jullie al aan de slag zijn gegaan met de werkvormen en hulpmiddelen uit het TPaCK model!

      Met deze opdracht is het begin gemaakt. In de volgende opdrachten gaan jullie deze blauwdrukken verder uitwerken en finetunen.

      Ik deel graag 3 tips die bij het lezen van jullie bijdragen bij mij naar boven kwamen:

      • Durf bij werkvormen voor ‘weten’ en ‘weten hoe’ af te stappen van het ‘klassieke’ model van 1) instructie geven, 2) vragen stellen, 3) oefeningen / opdrachten.
        Ga op zoek naar werkvormen waarbij studenten zelf actief aan de slag gaan.
      • Als je Powerpoint wilt gebruiken voor het ontwikkelen van zelfstudiemateriaal, houd er dan rekening mee dat de mondelinge toelichting wegvalt en dat je dit dus op een andere manier zult moeten opvangen. Deze instructiefilmpjes over gebruik van Powerpoint voor het maken van zelfstudiemateriaal geven je alvast enkele tips.
      • Het viel me op dat weinigen kiezen voor hulpmiddelen voor synchrone samenwerking. Bekijk in de volgende module zeker de mogelijkheden. Misschien brengt het je nog op ideeën 😉

      Op naar de ontwerpfase! 🙂

      Groetjes,
      Mieke

Weergave van 8 geneste reacties
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.