• Wegwijs
  • 1 · Basis (TPACK)
  • 2 · Ontwerp
  • 3 · Ontwikkeling
  • 4 · Uitrollen en nazorg
  • 5 · Samenwerkend leren
  • 6 · E-coaching
  • 7 · Bezorgdheden
dd-top-menu
  • nl
  • fr
  • en
Digitale Didactiek
Digitale Didactiek
Digitale Didactiek voor Lesgevers
  • Wegwijs
  • 1 · Basis (TPACK)
  • 2 · Ontwerp
  • 3 · Ontwikkeling
  • 4 · Uitrollen en nazorg
  • 5 · Samenwerkend leren
  • 6 · E-coaching
  • 7 · Bezorgdheden
MENU CLOSE back  

4 · Uitrollen en nazorg

  • Overzicht
  • Theorie
  • Casussen
  • Oefeningen
  • Uitdieping
Casus : handleiding voor studenten om lid te worden van besloten Facebook groep

Voor de cursus ‘gezinsgericht werken’ werkt de docent met een besloten groep op Facebook.

In een eerste stap van het proces konden de studenten zich uitspreken over Facebook gebruiken (vaak met hun privé account), dan wel een alternatief (bijvoorbeeld Edmodo) waarvoor ze een aparte account zouden moeten aanmaken. De studenten spraken zich toen massaal uit in het voordeel van Facebook.

Om hen te begeleiden, onder meer om de groep te vinden, maar ook om hun privacy-instellingen zodanig in te stellen dat hun berichten op deze pagina niet ongewenst verspreid werden, werd deze handleiding voor studenten geschreven.

FB groep voor gezinsgericht werken

LINKS

Theorie

Nazorg via sociale media

Uitdieping

Een besloten groep aanmaken op LinkedIn

Casussen
  • Casus : Kick-off van het online leertraject ‘Digitale didactiek’
  • Casus : Kick-off van het online leertraject ‘Start2Blend’
  • Voorbeeld : Tweet yourself
  • Voorbeeld : Startscherm voor webinar
  • Casus : handleiding voor studenten om lid te worden van besloten Facebook groep
  • Voorbeeld happy sheet
Digitale Didactiek
Digitale Didactiek
  • Nederlands Nederlands
  • Frans Frans
  • Engels Engels