• Guide
  • 1 · Bases (TPACK)
  • 2 · Conception
  • 3 · Développement
  • 4 · Déploiement et suivi
  • 5 · Apprentissage coopératif
  • 6 · E-coaching
  • 7 · Points sensibles
dd-top-menu-fr
  • nl
  • fr
  • en
Digitale Didactiek
Digitale Didactiek
Digitale Didactiek voor Lesgevers
  • Guide
  • 1 · Bases (TPACK)
  • 2 · Conception
  • 3 · Développement
  • 4 · Déploiement et suivi
  • 5 · Apprentissage coopératif
  • 6 · E-coaching
  • 7 · Points sensibles
MENU CLOSE back  

1 · Bases (TPACK)

  • Aperçu
  • Théorie
  • Exemples
  • Exercices
  • Aller plus loin

Références

Hamuy, E., & Galaz, M. (2010). Information versus communication in course management system participation. Computers & Education, 54, 169-177.

Koehler, M., Mishra, P., Kereluik, K., Shin, T. S., & Graham, C. R. (2013). The technological pedagogical content knowledge framework. In, Spector, M. J., Merrill, D. M., Elen, J., & Bishop, M. J. (Eds.), Handbook of Research on Educational Communications and Technology. Springer New York.

Lust, G., Juarez Collazo, N., Elen, J., Clarebout, G. (2012). Content Management Systems: Enriched learning opportunities for all? Computers in Human Behavior, 28 (3), 795-808.

Miller, G. E. (1990). The assessment of Clinical skills, competence, performance. Academic Medecine, 65(9), 63-67.

Tondeur, J., van Braak, J., Voogt, J. & Fisser, P. (2011). Maak kennis met ‘technological pedagogical content knowledge’: een conceptueel model voor het opleiden van leraren. ICT en Onderwijsvernieuwing, 28, 2-12.

Voogt, J., Fisser, P., & Tondeur, J. (2010). Maak kennis met TPACK. Hoe kan een leraar ICT integreren in het onderwijs? Geraadpleegd op 28 april 2014 

Valcke, M. (2010). Onderwijskunde als ontwerpwetenschap. Gent: Academia Press.

Aller plus loin
  • Fondements scientifiques du modèle TPACK
  • Développement du modèle TPACK : diverses possibilités
  • Masterclass
  • Sites web
  • Références
Digitale Didactiek
Digitale Didactiek
  • Néerlandais Néerlandais
  • Français Français
  • Anglais Anglais